دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

۸ غذايي که زنان نبايد هرگز بخورند

 آرزو
 ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
 4 views
 بدون دیدگاه

  • 8 غذايي که زنان نبايد هرگز بخورند

    خبرگزاري آريا – سازمان غذا و دارو آمريکا اره ماهي را به عنوان ماهي منع شده بخصوص براي زنان باردار، زناني که در تلاش براي باردار شدن هستند يا در حال شيردهي اند اعلام کرده است.
    به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مشرق، چه اينکه هورمون هاي شما را بهم بريزند يا خطر ابتلا به پوکي استخوان را افزايش دهند، اين ها غذاهاي اصلي هستند که زنان به هر قيمتي بايد پرهيز کنند.
    عموما چيزي به عنوان غذاي خوب يا بد وجود ندارد. در ميانه روي هر چيز جاي خود را دارد. اما بعضي غذاها نسبت به بقيه براي سلامتي شما بدتر هستند و در صورت امکان بايد پرهيز شوند.
    براي زناني که در حال تلاش براي باردار شدن هستند، به دنبال متعادل کردن هورمون هايشان هستند يا مي خواهند از يک بيماري مزمن نجات پيدا کنند، عوارض سلامتي بيشتري وجود دارد که بايد در نظر گرفته شود.
    برخي از اين غذاها به عنوان اخلالگران هورموني شناخته مي شوند، در حالي که بقيه ممکن است احتمال ايجاد يک بيماري مزمن را افزايش دهند. و اگر در حال تلاش براي باردار شدن يا در دوران شيردهي هستيد، ممنوعيت هاي عمده اي در ليست وجود دارد.
    اين غذاها به دليل ايجاد اخلال در باروري يا قرار دادن در معرض خطر اضافه وزن و بيماري هاي قلبي ناسالم ترين گزينه ها هستند و هرگز نبايد در بشقاب شما ديده شوند.
    اگر در دوران بارداري هستيد پيشهاد ميکنيم مقاله غذاهاي مهم در دوران بارداري را بخوانيد اما اگر در حال برنامه ريزي براي بچه دار شدن در ۵ ماه يا ۵ سال هستيد، براي دور ماندن از اين خوردني ها اطمينان حاصل کنيد.
    الکل
    مي دانيد که نوشيدن الکل در طول بارداري ممنوع است. اما لذت بردن از يک (يا چند) نوشيدني زماني که در تلاش براي باردار شدن هستيد ممکن است مانع عدم مصرف شود. مطابق با تحقيق منتشر شده در مجله همه گير شناسي، زناني که دست کم يک نوشيدني الکلي در روز مصرف مي کنند نسبت به زناني که نوشيدني نمي نوشند، ۵۰% بيشتر در معرض خطر ناباروري هستند. کوکتل مورد علاقه خود را با آب و ميوه تازه جانشين کنيد، حداقل تا زماني که شيردهي شما به اتمام رسيده باشد.
    اره ماهي
    سازمان غذا و دارو آمريکا اره ماهي را به عنوان ماهي منع شده بخصوص براي زنان باردار، زناني که در تلاش براي باردار شدن هستند يا در حال شيردهي اند اعلام کرده است. مسئله در مقادير جيوه مي باشد، که ممکن است تا ۰٫۹۹ قسمت در ميليون برسد.
    اين ماهي پس از کاشي ماهي دومين ماهي مسموم شده با جيوه محسوب مي شود.
    حتي اگر به باردار شدن فکر مي کنيد ارزش آن را ندارد. خوردن جيوه در حين بارداري مي تواند به مغز و سيستم عصبي کودک در حال رشد شما آسيب برساند. ماهي هاي بي خطر تر مانند گربه ماهي، فلاندر، قزل آلا و تيلاپيا را انتخاب کنيد و ۳-۲ بار در هفته از آن لذت ببريد.
    نان سفيد
    به دليل متعادل کردن هورمون ها و سر و کار داشتن با اختلالات متابوليک ويژه زنان، وزن کم کردن دشوار است. در اينجا غذاهايي که در زمان کاهش وزن بايد ممانعت شوند آورده شده است.
    ممکن است فکر کنيد که نان سفيد گزينه بهتري است از مثلا يک دونات، ولي درواقع هر دوي اينها کربوهيدرات تصفيه شده هستند و بدن شما کربوهيدرات تصفيه شده را مانند شکر فرآوري مي کند.
    کربوهيدرات هاي تصفيه شده تقريبا از تمامي فيبرهاي خود محروم هستند که يعني باعث بيشتر شدن قند خون و افزايش سطوح انسولين در بدن شما مي شوند. اين مسئله بخصوص در ۵ ميليون زني که سندروم تخمدان پلي کيستيک دارند مشکل زا ست.
    زنان با سندروم تخمدان پلي کيستيک مقاومت انسولين دارند، به اين معني که بدن آن ها زماني که انسولين توليد مي شود تا گلوکوز، مانند آن چه از کربوهيدرات هاي تصفيه شده دريافت شده، را بسوزاندپاسخ نمي دهد. اين منجر به قند خون بالا و افزايش وزن بخصوص در محدوده شکم مي شود.
    بر طبق تحقيقات گروه سلامت عمومي هاروارد، اتفاق بد ديگر براي زنان اين است که افزايش قند خون جلوي تخمک گذاري را ميگيرد. زنان با سندروم تخمدان پلي کيستيک و مقاومت انسولين بايد مصرف کربوهيدارت هاي تصفيه شده را محدود کنند، ولي اگر مجبور به استفاده از نان هستيد، از تمام انواع غلات استفاده کنيد و آن را با يک پروتئين مصرف کنيد. فيبر ترکيب شده با پروتئين به پايدار سازي قند خون و سطوح انسولين کمک مي کند.
    آب ميوه
    مردم تصور مي کنند که تمام آب ميوه هاي طبيعي بايد سالم باشند چون از ميوه گرفته مي شوند. و مطمئنا آب پرتقال يا گريپ فرود تازه با ويتامين ها و مواد معدني مهمي مانند ويتامين C همراه هستند ولي همزمان مملو از شکر مي باشند. از آنجا که بيماري قلبي قاتل شماره يک زنان است، يک نفر از چهار زن هر سال از مشکلات مرتبط فوت مي کند، اين نوع از بمب هاي قند بايد پرهيز شود.
    آداماسپلاور، متخصص قلب و عروق باليني و بنيان گذار “همکاران سلامتي نانو” بيان مي کند که «من در جنگ با قند هستم. هر چيزي که حاوي گلوکوز ، فروکتوز يا هر نوع قند باشد به دليل افزايش التهاب براي قلب شما مضر است زيرا التهاب بيماري هاي قلبي عروقي ايجاد مي کند.»
    دکتر اسپلاور بيان مي کند که قند مايع حتي براي بدن بدتر است.قند مايع قند خون را سريع تر بالا مي برد و افزايش انسولين را ترغيب مي کند که باعث افزايش وزن مي شود. خود ميوه را مصرف کنيد، که حاوي فيبر بوده و به تنظيم قند خون کمک مي کند.
    بيسکوئيت کنسرو شده
    بيماري قلبي قاتل شماره يک زنان است. با پرهيز از غذاهايي که به قلب شما تحميل مي شوند از سالم نگه داشتن قلب خود مطمئن شويد.
    از آنجا که بيماري قلبي قاتل شماره يک زنان است ( در سال ۲۰۱۳، ۲۸۹۷۵۸ زن در اثر بيماري قلبي فوت کردند)، زنان بايد توجه ويژه اي به سلامت قلب خود داشته باشند.
    تنها مقصر اصلي در افزايش بيماري قلبي قند نيست، بلکه روغن هاي ترانس هم هستند. روغن هاي ترانس سطوح کلسترول را افزايش داده و حافظه را در بزرگسالان زير ۴۵ سال کاهش مي دهند- خيلي ترسناک است! اگرچه سازمان غذا و دارو آمريکا روغن هاي ترانس را در غذاهاي فرآوري شده ممنوع کرده و براي توليد کننده هاي مواد غذايي تا سال ۲۰۱۸ ضرب الاجليبه منظور حذف آن ها تعيين کرده، روغن هاي ترانس همچنان به طور پنهاني در غذاهاي بسته بندي شده استفاده مي شوند.
    يکي از متخلفان بزرگ بيسکوئيت هاي کره اي پيلزبريگرند هستند. هرچند برچسب تغذيه اي “صفر گرم” از روغن ترانس را نشان مي دهد، اين محصولات با روغن سوياهيدروژنه درست مي شوند، که نشان مي دهد مقدار اندکي از اين روغن خطرناک در اين بيسکوئيت ها وجود دارد. اين بدين معني نيست که ديگر هرگز نمي توانيد بيسکوئيت بخوريد، اما سعي کنيد براي درمان گاه به گاه آماده شويد. در غير اينصورت بهتر است محصولات نان را مصرف کنيد.
    خامه قهوه
    منبع خاموش ديگر روغن ترانس،خامه قهوه غيرلبني است که اغلب با روغن هاي هيدروژنه ترانس ساخته مي شوند. براي مثال اجزاء مزه اصلي کافي ميتشامل: شربت ذرت جامد، سويا و يا بذر کتان هيدروژنه شده ي جزيي مي باشد. حتي مقادير اندک اين روغن هاي ترانس فرآوري شده مي تواند براي قلب مضر باشد. براي شما بهتر است که در عوض شير کامل مصرف کنيد.
    دنبال فرآورده غيرلبني هستيد؟ خامه ساخته شده از شير بادام و شير نارگيل را امتحان کنيد. اين محصولات بدون شيرين کننده ها يا طعم دهنده هاي مصنوعي ساخته شده اند و عطر و طعم خامه اي به قهوه شما مي افزايد.
    از پوکي استخوان تا باروري اين کالاهاي اساسي در رژيم غذايي مي تواند تاثير منفي بخصوص در سلامت زنان داشته باشد. اطمينان حاصل کنيد که از اين غذاهاي مضر پرهيز مي کنيد.
    قهوه فوق العاده بزرگ
    عموما قهوه سالم است، مطالعات نشان داده که مي تواند به زندگي طولاني تر کمک کند، نگراني را کاهش دهد و براي قلب مفيد است، به اضافه اينکه مزاياي سلامتي زياد ديگري دارد.
    اما ممکن است مقدار زيادي از يک خوردني خوب استفاده کنيم. دکتر ماما مايک، استاديار زنان و زايمان و علوم باروري در دانشگاه پزشکي مانت سيناي مي گويد :« يک فرد بالغ مي تواند روزي ۴۰۰ ميلي گرم کافئين مصرف کند، که معادل ۴ فنجان ۸ اونسي قهوه مي باشد. اما نوشيدن مقدار بيشتري از آن مي تواند موجب استخراج کلسيم شده که در طول زمان پوکي استخوان را به همراه دارد».
    زنان در معرض ريسک بالاتر پوکي استخوان هستند، از ۱۰ ميليون آمريکايي مبتلا به پوکي استخوان، ۸۰ درصد آن ها زن هستند. از نوشيدن قهوه لذت ببريد، ولي تنها يک يا دو فنجان بنوشيد.
    شير بدون چربي
    شير اغلب با ويتامين D ، ويتامين ضروري که بيشتر آمريکايي ها از کمبود آن رنج مي برند، غني شده است.ويتامين D مي تواند به کاهش وزن کمک کند، با افسردگي مبارزه کند و جلوي پوکي استخوان را بگيرد. اما ويتامين D يک ويتامين محلول در چربي است، به اين معني که براي جذب شدن به چربي نياز دارد.
    از آنجا که تمام چربي هاي شير خامه گرفته و رقيق شده حذف شده است، بهتر است شير ۲ درصد يا کامل را بنوشيد تا از مزاياي محافظت از استخوان ويتامين D بهره ببريد. همچنين شير خامه گرفته و رقيق شده با ناباروري مرتبط است. بنابراين اگر در تلاش براي بارور شدن هستيد بهتر است شيري مصرف کنيد که مقدار کمي يا همه چربي را دارد.

برچسب ها

ارسال دیدگاه