دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

۵ مکمل مفيد براي روزهاي سرد سال

 آرزو
 ۲۰ آبان ۱۳۹۷
 4 views
 بدون دیدگاه

  • 5 مکمل مفيد براي روزهاي سرد سال

    خبرگزاري آريا –
     بهترين مکمل غذايي, عفونت هاي باکتريايي به بدن
    ويتامين دي ۳ يا همان ويتامين آفتاب يک مکمل ضروري براي فصل زمستان است
    زمستان فصل حمله ويروس ها و عفونت هاي باکتريايي به بدن است؛ هريک از ما براي مقابله با عوامل بيماري زا بايد به فکر دوپينگ بدن باشيم! علاوه بر مواد غذايي، بسياري از مکمل ها به خاطر دارا بودن مقادير بالاي ويتامين ها و مواد معدني، سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند.
    علاوه بر تغذيه متعادل و متنوع، شما بايد توجه به ريزمغذي هايي که بدن را در برابر بيماري هاي جزئي فصول سرد بيمه مي کند، را در نظر داشته باشيد:
    ويتامين دي ۳:
    ويتامين دي ۳ يا همان ويتامين آفتاب يک مکمل ضروري براي فصل زمستان است. اين ويتامين در درجه اول از طريق تماس مستقيم با نور خورشيد وارد بدن مي شود. با اين حال در فصول سرد که خورشيد مايل است، اکثر افراد دچار فقر ويتامين دي مي شوند. در چنين مواردي توصيه متخصصان تغذيه، استفاده از مکمل هاي ويتامين دي است و آنهم براي حفظ سلامت استخوان ها و جذب بهتر کلسيم.
    جالب است بدانيد که ويتامين دي به بهبود خلق و خو در فصول سرد سال نيز کمک مي کند. فراموش نکنيد که ماهي ‌هاي چرب مثل سالمون، ماهي کاد، ماهي خال ‌مخالي و … بهترين منابع ويتامين دي هستند. مواد غذايي غني‌شده ‌اي همچون شير و غلات صبحانه و همچنين زرده‌ تخم مرغ و قارچ خام نيز حاوي ويتامين هستند.
    ويتامين آ:
    وجود ويتامين آ براي سلامت پوست و غشاهاي مخاطي (چشم‌ ها، مجاري تنفسي و ادراري، روده ها) که در خط مقدم مقابله با باکتري‌ها و ويروس قرار دارند لازم و ضروري است. اين ويتامين به شکل بتاکاروتن در گياهان وجود دارد. ويتامين آ در مواد غذايي حيواني مانند زرده‌ تخم مرغ، کره، جگر و روغن ماهي و غيره به وفور يافت مي ‌شود. بتاکاروتن هم در سبزيجاتي مانند هويج، اسفناج و زردآلو وجود دارد.
    ويتامين سي:
    يک آنتي اکسيدان قوي است که از آسيب هاي ناشي از راديکال هاي آزاد، مواد شيميايي و آلاينده ها محافظت مي کند. راديکال هاي آزاد به سلول هاي بدن آسيب مي رسانند و مصرف ويتامين سي براي خنثي سازي اثرات مخرب آنها ضروري است. جذب ويتامين سي از طريق مواد غذايي بسيار آسان است. مرکبات، انواع توت ها، آناناس و … بهترين منابع ويتامين سي هستند. مي توانيد اين ويتامين را از طريق مکمل هاي به شکل کپسول نيز استفاده کنيد.
    روغن ويتامين E:
    اگر در آب و هواي سرد دچار خشکي پوست مي شويد، روغن ويتامينEمي تواند براي مراقبت هاي شخصي از پوست مفيد باشد. لوسيون هاي بدن حاوي ويتامينEاغلب با روغان بادام، آفتابگردان، آووکادو و … نيز مخلوط شده اند که همه آنها داراي مزايايي براي حفظ سلامت پوست هستند. روغن ويتامينEيک نوع آنتي اکسيدان است که از پوست در برابر آسيب هاي راديکال هاي آزاد محافظت مي کند.
    روي:
    يک ماده معدني است که در اغلب موارد، فوايد آن ناديده گرفته مي شود. مصرف روي از عملکرد سيستم ايمني بدن پشتيباني مي کند و تضمين کننده سلامت چشم است. اين ماده معدني همچنين به تنظيم اشتها کمک مي کند. روي همچنين مسئول توليد سوپر اکسيد ديسموتاز است که نقش مهمي در محافظت از بدن در برابر راديکال هاي آزاد ايفا مي کند. در مردان، مصرف اين ماده معدني به محافظت از بافت پروستات و توليد تستوسترون کمک مي کند.
    منبع:iec.behdasht.gov.ir

برچسب ها

ارسال دیدگاه