دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

کاهش وزن با کمک ذهن

 آرزو
 ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
 8 views
 بدون دیدگاه

  • کاهش وزن با کمک ذهن

    خبرگزاري آريا – داستان آغاز رژيم، کاهش وزن و دوباره افزايش وزن براي بسياري از افراد تکراري شده‌است. علي آزاد، کارشناس مديريت استراتژيک بدن، محقق و مولف، راهکارهاي جالبي براي پايان‌دادن به رژيم‌هاي يويويي ارائه کرده است که دانستن آنها مي‌تواند کمک زيادي به کاهش وزن موثر داشته باشد.
    به گزارش جام جم، عده کثيري از مردم تصور مي‌کنند نخوردن و رعايت انواع رژيم‌ها تنها راه کاهش وزن است. رعايت رژيم‌هاي سخت وطاقت‌فرسا بدون دريافت نتيجه دلخواه يا بازگشت به عادات غذايي نادرست قبل تنها بعد از مدت کوتاهي از کاهش وزن همه از عوارض نخوردن است.
    از نظر ما کم کردن ميزان کالري دريافتي شايد يکي از اصلي‌ترين راه‌هاي کاهش وزن باشد، اما به طور حتم کافي نيست و براي دريافت نتيجه بهتر بايد نکات ديگري نيز رعايت شود.
    ارتباط بين ذهن و جسم بيان مي‌کند مغز ما بايد آگاه باشد که قرار است وزن کم کنيم. ما بدون اين که به ذهنمان درباره برنامه لاغري آگاهي دهيم، تنها با چربي‌ها رو‌به‌رو نيستيم و به نوعي درگير جدال با مغزمان هم هستيم.
    مغز به دليل نا آگاهي تمام تلاشش را مي‌کند تا وزن از دست رفته را بازگرداند و حتي ميزان اضافه‌تري هم ذخيره کند. تعيين هدف به اين معنا است که براي خودتان بدرستي روشن کنيد به چه ميزان قصد کاهش وزن داريد، چه مقداري از دور شکم يا چربي‌هاي قسمت‌هاي بدن را مي‌خواهيد کاهش دهيد و براي کاهش آن چه بازه‌زماني در چه زمان حدودي را در نظرگرفته‌ايد.
    خود را آماده کنيد
    ذهن مي‌تواند براي کاهش وزن بسيار کمک کند و حتي نياز به رژيم‌هاي طاقت‌فرسا را کاهش دهد. اگر ذهن را برنامه‌ريزي کرده باشيد که هشت ساعت پشت ميز بنشيند، اين پيام را داده‌ايد که ناحيه مياني را درشت کنيد. اگر ذهن را برنامه‌ريزي کرده باشيد که طي هشت ساعت با کمبود انرژي رو به‌رو شوم و نياز به غذا دارم به ذهن‌تان برنامه چاقي را مي‌دهيد يا اگر اين باور را داشته باشيد و ذهن را آن‌گونه برنامه‌ريزي کنيد که بايد ساعت‌ها ورزش‌هاي سخت را انجام دهيد تا لاغر شويد، ذهن نيز در همين راستا حرکت مي‌کند.
    بايد کاهش وزن و علت آن را با ذهن در ميان بگذاريد و بدانيد به چه منظور قصد کاهش وزن داريد. کاهش وزن ممکن است به اهداف مختلفي مثلا زيبايي و تناسب اندام، سلامت، فرار از کبد چرب،معده درد و … يا پوشيدن لباس باشد، علت هرچه باشد بايد به طور واضح با ذهن در ميان گذاشته شود. بايد به او بگوييد قرار است سايز و فرمم را تغيير دهم و تصويري از لاغري به او بدهيد. پس ميزان وزني که قصد داريد به آن برسيد را هرچه دقيق مشخص کنيد، حتي بهتر است سايز دلخواه را نيز تعيين کنيد.
    دست از سرزنش کردن برداريد
    اشتها هوس نيست و ميل به رويشي است که براي همه موجودات اتفاق مي‌افتد. اگر اين‌گونه به اضافه وزن نگاه کنيد، ذهن را با جسم همسو و اشتباهات تغذيه‌اي نامناسب را بهتر کنترل مي‌کنيد. بهتر است اکنون دست از سرزنش خود برداريد و به ذهن‌تان فرصت دهيد با آرامش هرچه بيشتر و بدون فشار به کاهش وزن شما کمک کند.
    از ابعاد بدن‌تان پرسيده‌ايد؟
    براي کاهش وزن بايد دو مسير را به طور همزمان طي کنيد؛ ابتدا نوع تغذيه خود را تغيير دهيد. پس نوع بدن و نيازهايش را بشناسيد و متناسب با بدن‌تان تغذيه کنيد. سعي کنيد دستور تغذيه متناسب با بدن خود را رعايت کنيد و با توجه به نوع زندگي و کار خود تغذيه و ورزش کنيد.
    مقدار و نوع فعاليت شما نيز در کاهش وزن موثر است. بايد فعاليت مناسبي را با توجه به نوع کار و سبک زندگي‌ انتخاب کنيد؛ مثلا اگر شغلي داريد که مجبوريد ساعت‌ها پشت ميز بنشينيد براي کاهش وزن و لاغري به عضلات کشيده و بلند احتياج داريد.پس ورزش‌هاي هوازي انتخاب مناسبي براي شما نخواهد بود. ورزش‌هاي هوازي دامنه‌ طاقتي پشت ميزنشين‌ها را کم مي‌کند.
    پشت ميز نشيني زياد افراد را دچار قوز مطالعه مي‌کند، بدن بسيار هشيار عمل مي‌کند و در اين مرحله به طور خودکار آکسون‌ها را افزايش مي‌دهد به اين معني که با افزايش دور کمر سعي مي‌کند از خميده‌تر شدن جلوگيري کند و مانع برهم خوردن تعادل شود و فرد مانند درخت نيفتد. پس با توجه به آناتومي که بر اثر نشستن زياد به دست مي‌آيد، انجام ورزش‌هاي کششي به نسبت ورزش‌هاي انفجاري يا هوازي شانس بيشتري در کاهش وزن و تناسب اندام اين قشر دارد.
    از جمله ورزش‌هاي کششي مي‌توان از پيلاتس نام‌ برد که با کشش‌هاي مناسب به ميزان زيادي به اصلاح ستون فقرات کمک مي‌کند. ورزش‌هايي مانند بادي‌بالانس يا يوگا نيز مي‌توانند موثر باشند. ورزش تي‌‌آر‌ايکس هم ورزشي کششي است، اما روي تمام عضلات بدن کار نمي‌کند. پياده‌روي نيز مکمل بسيار خوبي براي ورزش‌هاي کششي است و به ارتباط موثر بين ذهن و بدن کمک مي‌کند. حتي روان‌شناسان هم براي آرامش و ارتباط بيشتر و بهتر بين زوجين، پياده‌روي را به آنها توصيه مي‌کنند. پياده‌روي براي خانم‌هاي خانه‌دار هم مي‌تواند فعاليت مناسبي باشد. در آخر توصيه مي‌کنم براي فرار از ظاهرتان يکباره لباس گشاد نپوشيد که ذهن پوشش جديد را قبول نمي‌کند و تمام تلاشش را در جهت هم‌سايز‌شدن با لباس انجام مي‌دهد.

برچسب ها

ارسال دیدگاه