دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

نحوه صحيح مصرف ۹ ماده غذايي را بدانيد!

 آرزو
 ۲۳ دی ۱۳۹۷
 0 views
 بدون دیدگاه

  • نحوه صحيح مصرف 9 ماده غذايي را بدانيد!

    خبرگزاري آريا – انتخاب سالم ترين و مفيدترين مواد غذايي بدون در نظر گرفتن نحوه صحيح مصرف آنها، نمي تواند شما را از همه فوايد و مواد مغذي موجود در آنها بي نياز کند.
    به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مهر، نحوه استفاده از چند نمونه سالم ترين گزينه هاي غذايي را بشناسيد تا از تمام فوايد تغذيه اي آنها بهره مند شويد:
    غلات کامل: غلات کامل و حاوي سبوس مانند انواع لوبيا، حاوي آنتي اکسيدان هايي به نام فيتات هستند که به ويتامين ها و مواد معدني در غذاها متصل مي شود و از جذب آنها جلوگيري مي کند. پس هميشه اين غلات را قبل از مصرف در آب قرار دهيد و بگذاريد مدتي سپري شود تا فيتات موجود در آنها از بين برود.
    ماست: ماست حاوي آب است که البته خيلي ها راغب به مصرف آن نيستند. اين در حالي است که اين مايع حاوي پروتئين، ويتامين ب ۱۲ و فسفر است. پس ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنيد و از حرارت دادن آن با غذاها نيز اجتناب نماييد چون باکتري هاي مفيد موجود در آن، در اثر حرارت از بين مي روند.
    گوجه فرنگي: ليکوپن موجود در گوجه فرنگي ضد سرطان و ضد بيماري هاي قلبي است اما بهتر است براي بهره بردن از اين فوايد، گوجه فرنگي را بپزيد.
    مارچوبه: اين سبزي ارزشمند را آب پز نکنيد. اين کار باعث خارج شدن ويتامين ث موجود در مارچوبه مي شود. بهتر است اين سبزي را بخارپز و در نهايت کبابي کنيد. آب مارچوبه را که بخارپز شده، دور نريزيد و از آن براي تهيه سوپ و سس استفاده کنيد تا از ويتامين ها و مواد معدني موجود در آن بهره ببريد.
    دانه کتان: اين غلاف حاوي تعداد زيادي از خواص درماني است ضمن اين که منبع غني از فيبر، امگا ۳، و ليگنان؛ ماده شيميايي گياهي نيز محسوب مي شود که خاصيت ضد سرطان دارد. بدن ما قادر به هضم اين دانه نيست و بنابراين براي استفاده از خواص تغذيه اي آن، اين دانه را آسياب کنيد تا بخش هاي ارزشمند آن از بين نروند.
    چاي سياه: قبل از اين که مقاديري شير به چاي خود بيفزاييد، اين را بدانيد که مطالعات نشان داده اضافه کردن لبنيات به چاي سياه، خواص آنتي اکسيداني چاي را از بين مي برد. پروتئين هاي شير به ترکيب موجود در چاي سياه که کاتچين نام دارد مي چسبد و ترکيبات مفيد چاي را از بين مي برد.
    کلم بروکلي: اين نوع کلم سرشار از ويتامين ث، کلروفيل، آنتي اکسيدان ها و ترکيبات ضد سرطاني است. بنابراين آن را به شکل بخارپز و يا آب پز مصرف کنيد و از سرخ کردن آن بپرهيزيد تا باعث از دست رفتن مواد مغذي موجود در اين سبزي نشويد.
    توت فرنگي: چاقو زدن به توت فرنگي و يا خرد کردن آن، منجر به کاهش جذب ويتامين ث و آنتي اکسيدان هاي موجود در اين ميوه مي شود. ويتامين ث موجود در توت فرنگي به نور و اکسيژن حساس است و وقتي در معرض آنها قرار مي گيرد، سير از بين رفتن دارد. اگر قرار است ميوه هايي مثل توت فرنگي را خرد کرده و بعد مصرف کنيد، بهتر است اصلا قيد خوردن آن را بزنيد.
    سير: برعکس توت فرنگي که حاوي ويتامين ث بوده و در برابر نور حساس است، آليسين موجود در سير که خواص ضد سرطاني دارد، با قرارگيري در معرض نور و هوا، بيشترين ميزان اثربخشي را دارد. سير را خرد کرده و بعد آن را به مدت ۱۰ دقيقه در معرض هوا قرار دهي.

برچسب ها

ارسال دیدگاه