دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

مراحل ساده براي کاهش وزن ۲۰ کيلويي!

 آرزو
 ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
 2 views
 بدون دیدگاه

  • مراحل ساده براي کاهش وزن 20 کيلويي!

    خبرگزاري آريا – مي خواهيم وزن کم کنيم آن هم نه يکي دو کيلو بلکه ۲۰ کيلوگرم. پس حتما نياز به يک برنامه و رژيم غذايي مناسب، راهنماي حرکات ورزشي کاهش وزن و اصلاح اشتباهات در سوزاندن چربي داريم.
    به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران، سوال خيلي از شماها: چگونه وزن کم کنيم؟ و دنيايي از پاسخ ها از سوي متخصصان و وب سايت هاي رژيم و لاغري.
    برخي رژيم لاغري و برخي ديگر تنها ورزش هاي چربي سوز را پيشنهاد مي کنند اما گروهي براي کسب موفقيت و رسيدن به نتيجه دلخواه در کاهش وزن و لاغري يک برنامه اصولي و علمي پيشنهاد مي کنند.
    راه هاي کاهش وزن از دست دادن ۵۰ پوند (۲۲٫۶ کيلوگرم) وزن يک تعهد مهم است و اگر اضافه وزن يا چاقي شما به ميزان قابل توجهي است ممکن است لازم باشد اما علي رقم آنچه که رژيم هاي غذايي مد و بازاريابان محصولات قول مي دهند هيچ راه سريع و آسان براي انجام آن وجود ندارد.
    کاهش وزن سالم و موفق وابسته به عادات بلند مدت است که شامل يک رژيم غذايي معقول و ورزش منظم است متاسفانه، براي بسياري از ما، گفتن آن آسان تر از انجام آن است.
    مرحله ۱: با کاهش کالري وزن کم کنيم
    کاهش مصرف کالري بايد اولين گام مهم در هر برنامه کاهش وزن باشد براي سوزاندن يک پوند چربي، شما نياز به ايجاد يک کاهش در حدود ۳۵۰۰ کالري داريد.
    به گفته کلينيک مايو، شما مي توانيد فقط با خوردن ۵۰۰ کالري کمتر در هر روز يک پوند در هفته از دست بدهيد اين صدا در ابتدا ممکن دلهره آور باشد اما آن آسان مي شود زمانيکه شما يک برگر را با يک ساندويچ بوقلمون در موقع ناهار مبادله نماييد و به جاي زمان طولاني گرسنه ماندن، يک بشقاب شام بخوريد.
    مرحله ۲:با صحيح خوردن راحت وزن کم کنيم
    از دست دادن وزن هميشه با مصرف کالري کمتر ساده نيست به خصوص اگر هدف شما ۵۰ پوند کاهش وزن است.
    آنچه مي خوريد به علاوه مقدار غذايي که مي خوريد باعث تفاوت معني داري از نظر موفقيت طولاني مدت مي شود.
    با اين رژيم غذايي و لاغري راحت وزن کم کنيم:
    – پروتئين هاي کم چربي مثل گوشت سفيد (مرغ و ماهي) است.
    – چربي خوب بخوريد مانند آنهايي که در ماهي، آجيل و روغن زيتون وجود دارد.
    – سبزيجات و ميوه جات که بايد نيمي از هر وعده غذايي را تشکيل دهد.
    – نوشيدني هاي غير شيرين بخوريد و از الکل اجتناب کنيد.
    – غلات سبوس دار به جاي کربوهيدرات ساده مصرف نماييد.
    – کنترل سهم نيز کليد کاهش وزن طولاني مدت است. به آنچه مي خوريد فکر کنيد و براي هر وعده غذايي زمان بگيريد.
    مرحله ۳: با حرکت بيشتر سريعتر وزن کم کنيم
    کاهش کالري يک گام مهم است اما آن براي رسيدن به موفقيت و از دست دادن طولاني مدت وزن کافي نيست به گفته کلينيک مايو، در حالي که آنچه مي خوريد تأثير بزرگتر در مقدار از دست دادن وزن دارد ورزش نيز نقش بزرگتر در مطمئن ساختن شما در عدم برگشت کاهش وزن دارد. و به ماندگاري کاهش وزن کمک مي کند.
    ورزش منظم نه تنها چربي مي سوزاند بلکه عضلات را مي سازد عضلات در زمان استراحت کالري بيشتر از بافت به طور منظم مي سوزاند بنابر اين ساخت عضلات کاهش وزن را در دراز مدت نگه مي دارد.
    با توجه به نظر دفتر پيشگيري از بيماري و ارتقاي سلامت (ODPHP)، بزرگسالان بين ۱۸ – ۶۴ سال بايد ۱۵۰ دقيقه (دو ساعت و نيم) در هفته ورزش متوسط انجام دهند همچنين براي افزايش از دست دادن وزن، هر دو مرکز ODPHP و کلينيک مايو توافق دارند که پنج ساعت ورزش متوسط در هفته مي تواند به شما در از دست دادن وزن و حفظ آن کمک کند.
    موفقيت کاهش وزن طولاني مدت تا حدي به ورزش روزانه بستگي دارد يک تمرين طولاني در هفته آن را قطع نمي کند ورزش منظم همچنين مي توانيد جلوگيري از افزايش وزن در طول فلات کاهش وزن کمک کند.
    اين بدان معناست که يک وعده غذايي و يا دسر در تعطيلات اثرات مضر زيادي بر تلاش هاي شما براي ريختن وزن اضافي نخواهد داشت.
    مرحله ۳٫۴:حفظ حرکت
    با توجه به مطالعه از موسسه ملي ديابت و دستگاه گوارش و بيماري هاي کليه، ۲۰ دقيقه ورزش شديد در روز همراه با غذا خوردن سالم براي حفظ کاهش وزن ضروري است اين مطالعه نشان داد که اضافه کردن ورزش سبب از دست دادن وزن بيشتر از رژيم غذايي به تنهايي مي شود اين نيز ماهيچه هاي شما را حفظ مي کند و سبب سوزاندن کالري بيشتر زماني که شما در حال استراحت هستيد مي شود و همچنين از حفظ قدرت و تحرک حمايت مي کند علاوه بر اين، ورزش براي شرکت کنندگان در مطالعه در عضله سازي و ثبات وزن مفيد است بنابر اين براي حفظ حرکت مطمئن شويد!
    مرحله ۵:پيگير موفقيت خود باشيد
    قبل از اينکه شما در يک برنامه کاهش وزن وارد شويد اين مهم است شما بفهميد کجا هستيد و چگونه مي خواهيد به هدفتان برسيد بهتر اين است که بيش از يک تا يک و نيم پوند در هفته کاهش وزن نداشته باشيد در تئوري، اين بدان معني است که £ ۵۰ کاهش وزن را در مدت بيش از يک سال از دست مي دهيد.
    با اين حال، شدني است هر چند بطور واقع بينانه انتظار شکست وجود دارد شما مي توانيد با پيش بيني به دفع کردن موانع کاهش وزن کمک کنيد.
    مشکل با کاهش وزن سريع
    هنگامي که شما يک مقدار زيادي وزن از دست بدهيد سريع فيکس کردن آن، وسوسه انگيز مي شود چنين روش هاي کاهش وزن، معمولاً يک روش خاص جادويي براي ريختن پوند اضافي اطلاق مي شود اين روش ها مي تواند در قالب:
    – رژيم هاي غذايي تک غذايي مانند (کلم و يا گريپ فروت).
    – يک نوع ورزش.
    – قرص لاغري و يا لرزش بدن.
    – از بين بردن يک گروه از مواد غذايي مانند (رژيم غذايي بدون کربوهيدرات).

برچسب ها

ارسال دیدگاه