دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

غذاهايي که مناسب سحري نيستند

 آرزو
 ۲۱ دی ۱۳۹۷
 3 views
 بدون دیدگاه

  • غذاهايي که مناسب سحري نيستند

    خبرگزاري آريا –
    غذاهاي پُر چرب, تغذيه مناسب در ماه رمضان
    در وعده افطار بايد يک غذاي مفيد و کم حجم مصرف شود.
    در وعده سحر بايستي از خوردن کله پاچه و غذاهاي پُر چرب, سوسيس و کالباس, سُس مايونز, نمک و ادويه جات به خصوص فلفل خودداري شود, زيرا اين مواد اصطلاحاً ايجاد آتش مي‌کنند و براي هضم و دفع نياز به آب فراوان دارند و باعث تشنگي شديد مي‌شوند در اين وعده مقداري برنج يا ماکاروني بدون روغن, مقداري گوشت سفيد, ماست کم چرب و سالاد بدون سُس و در کنار اين مواد مقداري ميوه و مايعات پيشنهاد مي‌شود.
    در زمان افطار نيز بايد يک وعده مفيد و کم حجم در نظر گرفته شود, مثلاً مقداري حليم که به آن کمي عسل اضافه شده باشد به همراه يک ليوان شير يا چاي کم رنگ گزينه مناسبي است يا جايگزين عسل نوشيدني مورد اشاره با خرما صرف شود.
    از نيم ساعت پس از وعده افطار نوشيدن جرعه جرعه مايعات البته نه يکباره شروع شود و از يک ساعت پس از آن مصرف ميوه و سبزيجات به دليل بالا بودن فيبر و تامين ويتامين‌هاي محلول در مايع ضرروي است, فيبر به دليل اينکه آب فراواني به خود جذب مي‌کنند در اين دوران کاربردي هستند.
    براي وعده غذايي شام نيز بايد يکي از کربوهيدرات‌هاي مرکب مانند نان, برنج, ماکاروني يا سيب زميني به همراه مواد پروتئيني مانند انواع گوشت‌ها يا سفيده تخم مرغ, سالاد و ماست کم چرب در برنامه غذايي لحاظ شود.
    در طول افطار تا سحر بايد به ازاي هر ۲۰ کيلوگرم از وزن بدن حدود ۷۰۰ سي سي تا يک ليتر مايعات مصرف شود تا بدن با کم آبي مراجعه نشود زيرا سلول‌هاي بدن در محيط کم آبي دچار صدمه و اکسيد شدن مي‌شوند که بحث کامل آن در اين بحث نمي‌گنجد.
    منبع:tasnimnews.com

برچسب ها

ارسال دیدگاه