دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

روش هايي طبيعي براي درمان افسردگي

 آرزو
 ۳ آذر ۱۳۹۷
 5 views
 بدون دیدگاه

  • روش هايي طبيعي براي درمان افسردگي

    خبرگزاري آريا – داروهاي ضد افسردگي عوارض زيادي دارند، بر همين اساس درمان‌هاي طبيعي بسيار موثرتر و بهتر است.
    به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، با نزديک شدن به ماه‌هاي سرد سال، شاهد افزايش تعداد افراد بي‌حوصله هستيم که دچار افسردگي فصلي هستند. از همين رو مطب روانپزشکان پر از بيماران بي‌حالي مي‌شود که از زندگي‌شان شکايت دارند.
    براساس گزارش «ساينس آلرت»، از آنجايي که مصرف داروهاي ضد افسردگي داراي عوارض خاصي هستند پس به جاي آنکه به قرص‌هاي متعدد ضد افسردگي روي بياوريد بهتر است چند درمان طبيعي که در زير آمده با دقت مطالعه و بدون درمان دارويي افسردگي خود را درمان کنيد.
    ورزش
    در سال ۲۰۰۷ محققان مرکز پزشکي دانشگاه «دوک» در کاروليناي شمالي، به طور اتفاقي ۳۰ دقيقه قدم زدن يا دويدن آهسته را به مدت سه بار در هفته براي بيماران افسرده خود تجويز کردند و همراه با آن داروهاي بي‌اثري را نيز به آنها دادند که در نتيجه مشخص شد که ورزش موثرتر از قرص‌ها بود.
    همچنين در بررسي‌هاي سال ۲۰۱۶ درباره اين موضوع تاکيد کرد که ورزش يک درمان موثر و رايگان براي افسردگي است.
    نور درماني
    نور ضد افسردگي است و براي همه شما اتفاق افتاده که گردش در يک روز روش و آفتابي چه تاثير مثبتي بر خلق و خوي شما مي گذارد. در اين روش از بيمار خواسته مي شود تا خود را در معرض نور شديد قرار دهد. اين روش سي دقيقه تا يک ساعت و آن هم در ابتداي صبح را شامل مي شود.
    تاثير اين روش در مواردي از داروهاي ضد افسرگي بيشتر بوده و در عين حال هيچ عوارضي را به همراه ندارد. البته در اين خصوص نبايد تنها به منبع نور مصنوعي متوسل شد و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد هم مي تواند نتايج مشابهي را به همراه داشته باشد.
    سالم بخوريد
    يکي از دلايل ثابتي که باعث مي‌شود تا افراد نسبت به بيماري خود آگاه شوند، غذاخوردن عصبي و اضافه‌وزن ناشي از آن است. شما مي‌دانيد که هيچ رژيم غذايي معجزه‌آسايي براي درمان افسردگي وجود ندارد، اما بيمار چنين علمي ندارد. بيمار بايد جلوي غذاخوردن عصبي خود را بگيرد.
    طبق تازه‌ترين تحقيقات، شواهدي وجود دارد که غذاهاي با امگا ۳ فراوان، شبيه به ماهي سالمون (ماهي آزاد) يا تون، و غذاهايي با اسيد فوليک، شبيه به اسفناج يا آووکادو، به کاهش افسردگي کمک مي‌کنند.
    شاد باشيد
    فراموش نکنيد کسي که شاد بودن را فراموش کرده است افسرده مي‌شود، بنابراين بايد به بيمار کمک کرد تا احساس سرزندگي‌اش را با استفاده از فعاليت‌هاي مفرح به دست بياورد.

برچسب ها

ارسال دیدگاه