دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

روزي يک ساعت ورزش کنيد

 آرزو
 ۱۷ آبان ۱۳۹۷
 1 views
 بدون دیدگاه

  • روزي يک ساعت ورزش کنيد

    خبرگزاري آريا – يکي از موارد مهم سلامتي، داشتن وزن متعادلي است که مناسب شما باشد. بهترين راه براي يافتن وزن متناسب، مشورت با پزشک يا متخصص تغذيه است که مي‌تواند وزن شما را با هنجارهاي سالم مقايسه کرده و در رسيدن به اهداف واقع‌بينانه، به شما کمک کند. ضمن آنکه مهم‌ترين نکته در رسيدن يا ماندن در يک وزن سالم، ‌ ورزش منظم و رعايت عادات غذايي مناسب است.
    به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، برخي افراد به غلط گمان مي‌کنند که ورزش کردن و تغذيه مناسب، نياز به تلاش بسيار و برنامه‌ريزي بسيار دقيقي دارد اما بهترين کار براي به کار بردن اين نکات در زندگي، ايجاد تغييرات کوچک است که به تدريج تبديل به بخشي از زندگي روزمره ما خواهد شد.
    نوجوانان بايد روزانه به مدت ۶۰ دقيقه يا بيشتر به فعاليت بدني بپردازند. فعاليت بدني را نمي‌توان هم‌معني با انجام حرکات پيچيده و يا حضور مداوم در باشگاه ورزشي دانست.
    نکته مهم در فعاليت ورزشي اين است که در هفته بتوانيم توازن صحيحي از فعاليت‌هايي نظير حرکات هوازي، قدرتي و انعطافي داشته باشيم و ورزش را به يک عادت تبديل کنيم و آن را در برنامه‌ريزي روزانه خودمان قرار دهيم.
    در صورتي که به صورت منظم در تمرين ورزشي خاصي شرکت مي‌کنيد، مشکلي در ورزش کردن به مدت يک ساعت در روز نخواهيد داشت. با اين حال بسياري از ما به سبب اشتغال به فعاليت‌هاي مختلف، اختصاص ۶۰ دقيقه از اوقات روزانه به ورزش، برايمان مدت زمان طولاني به نظر مي‌رسد. راه‌حل اين مشکل تقسيم کردن مدت زمان ورزش به زمان‌هاي کوتاه‌تر در طول روز است.
    همانطور که با خوردن کمي تنقلات مي‌توان از گرسنه شدن جلوگيري کرد، داشتن يک ورزش کوتاه‌مدت هم مي‌تواند سطوح انرژي را بالا نگه دارد بنابراين با ۱۵ دقيقه زودتر بيدار شدن و انجام حرکات کششي مي‌توان روز خوبي را آغاز کرد.
    ۱۵ دقيقه پياده‌روي سريع يا دويدن آرام قبل از ناهار، مکمل حرکات ورزشي صبح خواهد بود. همين کار را بعد از مدرسه و محل کار نيز دنبال و سعي کنيد فاصله بين خانه تا مدرسه را پياده يا با دوچرخه طي کنيد. از پله‌ها بالا برويد و در فواصل بين کلاس‌هاي خود نيز قدم بزنيد. بدين ترتيب در مجموع موفق شده‌ايد به راحتي ۶۰ دقيقه تمرين روزانه خود را انجام دهيد.
    بنابر اعلام وزارت بهداشت، در عين حال توصيه مي‌شود از امروز قدم زدن در فضاي آزاد را شروع کنيد، به‌جاي استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده کنيد، به‌جاي استفاده از وسايل نقليه، از دوچرخه استفاده کنيد يا در فواصل کوتاه‌تر پياده‌روي کنيد، زمان‌هاي تماشاي تلويزيون، کار با کامپيوتر و بازي‌هاي ويديويي را محدود کنيد، ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به انجام آن بپردازيد و مطمئن شويد که فعاليت فيزيکي شما، سبب افزايش ضربان قلب، تنفس بيشتر و ايجاد تعريق مي‌شود.

برچسب ها

ارسال دیدگاه