دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

راهکارهايي براي رسيدن به وزن سالم

 آرزو
 ۱۰ آبان ۱۳۹۷
 0 views
 بدون دیدگاه

  • راهکارهايي براي رسيدن به وزن سالم

    خبرگزاري آريا – رژيم‌هاي غذايي روش‌هاي دائمي براي کاهش يا حفظ وزن نيستند. دليل آن هم اين است که آنها تنها سبب ايجاد الگوهاي غذايي موقت مي‌شوند و در نتيجه، نتايج اين رژيم‌هاي غذايي نيز موقتي خواهد بود.
    به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، بيشتر افرادي که از رژيم‌ هاي غذايي خاصي پيروي مي‌کنند، ‌ با بازگشت به عادات غذايي خود، به سرعت وزن از دست رفته را به دست مي‌آورند. بنابراين بهترين راه براي کاهش وزن، ايجاد يک روش طبيعي خواهد بود. از دست دادن وزن تنها زماني موفقيت‌آميز خواهد بود که افراد عادات جديد سالم را جايگزين عادت‌هاي قديمي ناسالم خود کنند.
    پنج راه رسيدن به وزن سالم در ادامه توضيح داده مي‌شود:
    گام اول؛ ورزش کنيد
    فعاليت‌هاي بدني منظم، باعث سوزندان کالري و ساختن عضلات مي‌شوند. هر دوي اين موارد علاوه بر کمک به داشتن اندام متناسب، در رسيدن به وزن متعادل نيز کارساز هستند. قدم زدن، دوچرخه سواري يا انجام کارهايي که باعث افزايش سطح فعاليت‌هاي روزانه شما شوند، ‌مي‌توانند نياز شما را به انجام فعاليت‌هاي بدني برطرف کنند. اگر تمايل به سوزاندن مقدار بيشتري کالري داريد، ‌لازم است شدت تمرينات خود را افزايش دهيد و با انجام مقداري حرکات قدرتي، به ساختن عضلات خود کمک کنيد.
    گام دوم؛ زمان استفاده از رايانه و تلويزيون را کاهش دهيد
    يکي از دلايل کمبود وقت افراد براي انجام فعاليت بدني، افزايش تمرکز بر روي صفحات نمايش دستگاه‌هايي نظير تلويزيون، رايانه و يا بازي‌هاي ويديويي است. لازم است زمان اختصاص داده شده به اينگونه فعاليت‌ها را به کمتر از دو ساعت در روز محدود کنيد.
    گام سوم؛ به اندازه و تعداد لقمه‌هاي خود توجه کنيد
    تعداد لقمه‌هاي بيشتر سبب جذب مواد بيشتر و در نتيجه چاقي خواهد شد. يکي ديگر از عوامل کليدي در افزايش وزن، استفاده افراد از نوشابه‌هاي شيرين است بنابراين سعي کنيد اين عادت را ترک کرده و به مصرف آب يا شير کم‌چرب روي آوريد.
    گام چهارم؛ حداقل ۵ وعده ميوه و سبزي بخوريد
    ميوه‌ها و سبزيجات تنها حاوي ويتامين و مواد معدني نيستند. اين گروه‌هاي غذايي علاوه بر دارا بودن مقادير قابل توجهي فيبر، سبب پر شدن فضاي معده نيز مي‌شوند. زمانيکه اين فضا با ميوه و سبزيجات پر شود، احتمال کمتري وجود دارد که به پرخوري بپردازيم و به سراغ غذاهاي پرکالري برويم.
    گام پنجم؛ صبحانه را فراموش نکنيد
    بنابر اعلام وزارت بهداشت، صبحانه، زمان شروع سوزاندن کالري در متابوليسم بدن و آغاز تامين انرژي براي انجام کارهاي روزانه است. افرادي که صبحانه را از برنامه غذايي خود حذف مي‌کنند، خيلي زود گرسنه مي‌شوند. بنابراين اين افرا در طول روز بيشتر غذا مي‌خورند و در نتيجه کالري بيشتري دريافت مي‌کنند.

برچسب ها

ارسال دیدگاه