دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

توصيه‌هاي تغذيه‌اي براي دوران يائسگي

 آرزو
 ۶ آبان ۱۳۹۷
 1 views
 بدون دیدگاه

  • توصيه‌هاي تغذيه‌اي براي دوران يائسگي

    خبرگزاري آريا – يائسگي دوره‌اي از تغيير در سيستم بدن و سازگاري با شرايط جديد است که شدت و گستره علائم آن به فاکتورهاي مختلفي بستگي دارد.
    به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، دوران يائسگي از زماني آغاز مي‌شود که دوره قاعدگي به اتمام مي‌رسد و فرآيند تخمک‌گذاري متوقف مي شود.
    همچنين دوره پيش از يائسگي که قبل از اتمام قاعدگي است به طور ميانگين چهار سال به طول مي‌انجامد و با کاهش سطح استروژن در بدن شناخته مي‌شود.
    گرگرفتگي يکي از شايع‌ترين علائم مرتبط با يائسگي است که از کاهش سطح استروژن ناشي مي‌شود. هرچند، بررسي‌ها نشان مي‌دهد که مصرف فيتو استروژن‌ها مي‌تواند تعداد دفعات گرگرفتگي را بدون عوارض جانبي کاهش دهد.
    اين ترکيب در خوراکي‌هاي گياهي از قبيل ميوه‌ها، سبزيجات، حبوبات و غلات يافت مي‌شود. همچنين در برخي از سبزيجات و ميوه‌ها ماده معدني موسوم به بور (boron) وجود دارد که ممکن است سطح استروژن را در برخي از زنان افزايش دهد.
    علاوه براين، رژيم غذايي مديترانه‌ اي به شکل کلي در کاهش خطر ابتلا به بيماري‌ها، جلوگيري از افزايش وزن و ديگر پيامدهاي احتمالي ناشي از بالا رفتن سن موثر است.
    به طور معمول کارشناسان سلامت توصيه مي‌کنند که افراد از مصرف وعده غذايي پيش از زمان خواب خودداري کنند. اين توصيه بخصوص براي زنان در دوران يائسگي که بيشتر در معرض ابتلا به چاقي هستند کاربردي‌تر است.
    همچنين زنان نبايد از مصرف چربي‌هاي اشباع نشده از قبيل روغن زيتون، ماهي و آووکادو خودداري کنند. هرچند، لازم است وجود چربي‌هاي اشباع و چربي ترانس در رژيم غذايي زنان يائسه محدود شود چرا که باعث تشديد علائم از جمله تعريق شبانه مي‌شود.
    به گزارش مديکال ديلي، بررسي‌ها نشان مي‌دهد که چربي‌هاي ترانس کلسترول بد را در بدن افزايش و موجب کاهش کلسترول خوب مي‌شوند. همچنين وجود مقدار بسياري از آن در رژيم غذايي به از دست دادن قدرت حافظه و عدم توانايي در تمرکز منجر مي‌شود.

برچسب ها

ارسال دیدگاه