دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

بهترين خوردني هاي آرام بخش

 آرزو
 ۳۰ مهر ۱۳۹۷
 1 views
 بدون دیدگاه

  • بهترين خوردني هاي آرام بخش

    خبرگزاري آريا –
    بهترين خوردني هاي ارام بخش
    استرس ممکن است همه جا با شما باشد، مثل محيط کار، در هنگام رانندگي، در جشن ها و مراسم و يا حتي در منزل و زماني که اخبار ناخوشايندي ممکن است از طريق راديو و تلويزيون به گوشتان برسد، اما در دنياي پرتنش امروز، چه کساني ممکن است از استرس در امان باشند؟
    کارشناسان معتقدند که يک رژيم غذايي تحريک کننده و نامنظم و آشفته در واقع پيش فاکتوري براي بروز استرس است که معمولا شامل مصرف چاي و ميان وعده ها به طور مکرر و نامنظم است، اما با دنبال کردن يک رژيم غذايي منظم و همچنين انتخاب خوردني هايي مناسب مي توان تا حد امکان استرس روزانه را از خود دور نگهداشت.
    اين کارشناس کاتولوگ فهرستي از مواد غذايي ارائه کرده است که اين خوردني ها تاثير بسزايي در دور کردن استرس از انسان دارند و يا به عبارتي آرامش بخش هستند.
    اولين خوردني استرس زدا در اين فهرست، «ماست» است. ماست به ويژه براي فصل تابستان مفيد است، چون سبک بوده و هضم آن هم آسان است. دکتر شيفا شارما، متخصص تناسب اندام در هند در اين باره مي گويد: ماست يا هر محصول لبني ديگر غني از ماده اي به نام تيروسين است که ميزان سروتونين را در مغز افزايش مي دهد. به بياني ديگر پروتئين ها در محصولات لبني مقدار سروتونين را که نوروهورموني در مغز است، افزايش مي دهند و در نتيجه استرس اعصاب را کاهش داده و شما را آرام مي سازد.
    خوردني بعدي براي از بين بردن استرس، «شکلات تلخ» است. پزشکان مي گويند: مصرف شکلات تلخ از مقدار هورمون استرس مي کاهد و ساير آشفتگي هاي بيوشيميايي مرتبط با استرس را متعادل مي سازد.
    مرکبات هم خوردني هاي مناسبي هستند براي برطرف کردن استرس. ميوه ها حاوي قند طبيعي هستند که ذهن را از استرس خالي مي سازند و مرکبات و ميوه هاي تابستاني تاثير بيشتري در اين زمينه دارند.
    خوردني ضد استرس بعدي «بادام درختي» است. بادام سرشار از ويتامين «B2» و ويتامين «E»، منيزيم و روي است. ويتامين هايB و منيزيم تاثير بسزايي در توليد سروتونين دارند که خلق انسان را تنظيم مي کنند و استرس را تسکين مي دهند. روي هم مي تواند با برخي از اثرات منفي استرس مقابله کند و ويتامينE هم به عنوان يک آنتي اکسيدان مولکول هاي راديکال آزاد را که با استرس و بيماري قلبي مرتبط هستند، نابود مي سازد.
    گزينه بعدي «چاي» گياهي يا «چاي سياه» است که ضمن کنترل کالري ها، خلق و خوي شما را نيز بهبود مي بخشد.چاي بابونه، چاي ياسمن و ساير چاي هاي گياهي تاثير شگفت انگيزي روي بدن شما دارند و مي توانند مثل يک داروي مسکن عمل کنند.
    ماهي هم جزو خوراکي هاي ضد استرس و آرامش بخش است. «ماهي» منبع غني از چربي هاي امگا ۳ است که حاوي ويتامين هاي گروهB به ويژهB6 وB21 مفيد براي مقابله با استرس هستند. در واقع ويتامينB21 يکي از مهمترين مکمل ها براي ساخت سروتونين به عنوان هورمون شادي در مغز است و کمبود ويتامينB21 مي تواند سبب افسردگي شود.
    «کلم بروکلي» يکي ديگر از خوردني هاي مفيد براي مقابله با استرس است که وقتي به پاستا، برنج و يا سالاد افزوده مي شود، تاثير معجزه آسايي در ايجاد شادي در شما اعمال مي کند. کلم بروکلي هم سرشار از ويتامين هاي گروهB شامل اسيد فوليک است که به کاهش ترس، اضطراب و نگراني استرس و حتي افسردگي کمک مي کنند. فيبر موجود در اين سبزي نيز براي مقابله با يبوست و سندرم روده ترکيب پذير مفيد است که اين سندرم در واقع حاصل استرس بلند مدت است.
    آخرين ماده معجزه آسا در کاهش استرس «سير» است. سير براي آرام کردن تنش و استرس و نيز کاهش گلوکز خون مفيد است. سير سرشار از آنتي اکسيدان ها است و اين مواد در مقابله با استرس بسيار مفيد هستند.
    منبع:روزنامه مردم سالاري

برچسب ها

ارسال دیدگاه