دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

اين سبزي پرخاصيت

 آرزو
 ۱۱ آذر ۱۳۹۷
 1 views
 بدون دیدگاه

  • اين سبزي پرخاصيت

    خبرگزاري آريا – گوجه فرنگي علاوه بر اينکه رنگ و شکل بسيار زيبايي دارد يکي از آن سبزي‌هاي بسيار پرخاصيت است که مصرف آن در مبارزه با بسياري از بيماري ها موثر است.
    همه ما در وعده‌هاي غذايي از گوجه‌ فرنگي به عنوان يک طعم و رنگ‌دهنده غذا و همچنين در آماده کردن انواع سالاد‌ها و چاشني غذا استفاده مي‌کنيم.
    ۱٫ مزاياي مربوط به سلامت قلب
    بر اساس تحقيقات صورت گرفته؛ گوجه فرنگي سرشار از ويتامين C و ليکوپن است. ليکوپن يک آنتي اکسيدان است که باعث رنگ قرمز گوجه فرنگي مي‌شود.
    اگر چه اين مواد مغذي براي بدن ضروري نيست؛ اما تحقيقات نشان مي دهد که ليکوپن داراي مزاياي بسياري براي سلامت قلب است که به غير از کاهش فشار خون، ممکن است به کاهش سطح LDL يا کلسترول بد خون نيز کمک کند.
    همچنين کارشناسان بر اساس يک مطالعه که بر روي مردان در فنلاند انجام شد دريافتند که مصرف ليکوپن به کاهش خطر ابتلا به سکته مغزي مرتبط است.
    علاوه بر اين، تحقيقات حيواني نيز نشان داده است که ليکوپن مي تواند شدت آسيب ناشي از حملات قلبي را محدود کند.
    ۲٫ محافظ در برابر مشکلات چشم
    آنتي اکسيدان‌هاي موجود در گوجه فرنگي «نه تنها ليکوپن بلکه لوتئين و بتا کاروتن» مي توانند شما را در برابر بيماري آب مرواريد و پيرچشمي محافظت کند؛ از طرفي اين آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌تواند آسيب ديدگي ناشي از نور را نيز کاهش دهند.
    همچنين گوجه فرنگي يک منبع ويتامين A است که يک ماده غذايي مهم براي سلامت چشم است.
    همانطور که مي‌دانيد کمبود اين ويتامين مي تواند منجر به آسيب شبکيه و خشک شدن قرنيه شود که در طول يک دوره طولاني، هر دو عوارض مي توانند ابتلا به کوري را سريعتر کنند.
    ۳٫ تقويت باکتري خوب در روده
    قطعا شما موقع خوردن پاستا يا پيتزا احساس گناه مي‌کنيد. در اينجا يک دليل براي احساس گناه کمتري داشته باشيد را بيان مي‌کنيم.
    امسال طي مطالعه‌اي که در اسپانيا انجام شد، ارتباط بين آنتي اکسيدان‌ها و باکتري‌هاي روده مورد بررسي قرار گرفت. يافته ها نشان مي دهد که سس گوجه فرنگي مي‌تواند فعاليت پروبيوتيک‌ها را در روده بهبود ببخشد.
    محقق ارشد اين تحقيقات، آنا بلين هيردي در اين‌باره گفت: «ما با گوجه فرنگي خام و سرخ شده کار کرديم تا تأثير پردازش را تعيين کنيم و در بين نتايج، دريافتيم که وعده‌هاي غذايي غني از پروبيوتيک‌ها با سس گوجه فرنگي سرخ شده باعث افزايش اثر پروبيوتيک مي شود.»
    ۴٫ رژيم غذايي ديابتي
    انجمن ديابت آمريکا گوجه فرنگي را به عنوان يک غذا مفيد معرفي کرد: «خبر خوب اين است که مهم نيست که چقدر گوجه فرنگي ها را دوست داريد، خالص شده، خام يا سس، بايد بدانيد که شما مواد مغذي حياتي مانند ويتامين C، ويتامين E و پتاسيم مي خوريد.»
    گوجه فرنگي در گروه خوراکي‌هاي داراي کربوهيدارت کم دسته بندي مي‌شود که يکي از دلايل اصلي توصيه مصرفش به بيماران ديابتي است؛ به عبارت ديگر، آنها به آرامي هضم مي شوند و بدين معنا که سطح قند خون به سرعت افزايش مي يابد.
    ۵٫ کاهش خطر سرطان پروستات
    در طول سالها طي مطالعات بسياري ارتباط بين گوجه فرنگي و خطر ابتلا به سرطان پروستات به دست آمده است.
    يک مطالعه در بريتانيا نشان داد که مرداني که بيش از ۱۰ قسمت گوجه فرنگي را در هفته مصرف مي کنند، ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات قرار مي‌گيرند.
    «ونساار» از دانشگاه بريستول در اين‌باره مي‌گويد: «يافته‌هاي ما نشان مي دهد که گوجه فرنگي ممکن است در پيشگيري از سرطان پروستات موثر باشد؛ با اين وجود، محققان تاکيد کردند که مردان بايد انواع مختلف ميوه ها و سبزيجات را بخورند تا اينکه بسته به چند مورد خاص باشد.»

برچسب ها

ارسال دیدگاه