دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

افراد مبتلا به نارسايي كبد روزه نگيرند

 آرزو
 ۱۴ آبان ۱۳۹۷
 2 views
 بدون دیدگاه

  • افراد مبتلا به نارسايي كبد روزه نگيرند

    خبرگزاري آريا –
    افراد مبتلا به نارسايي كبد روزه نگيرند
    يك فوق تخصص گوارش و كبد، بيماري نارسايي كبد را يكي از پيشرفته ترين بيماري هاي گوارشي دانست و به افراد مبتلا به اين بيماري توصيه كرد روزه نگيرند.
    كبد كنترل كننده عناصر خون در بدن است و افراد مبتلا به اين بيماري به دليل بروز اختلال سيستم بدنشان نمي توانند روزه بگيرند.
    فقط اين بيماري است كه افراد در آن از گرفتن روزه منع مي شوند و ساير بيماري هاي گوارشي با روزه گرفتن بهبود نيز مي يابند.
    ● مايعات گرم در وعده افطار بنوشيد
    از آنجا كه خالي بودن معده و پرشدن ناگهاني آن از مهم ترين علت دل دردهاي ناگهاني در روزه داران است اين افراد نوشيدن مايعات گرم هنگام افطار را فراموش نكنند.
    افراد بايد روزه خود را به آرامي و با نوشيدني هاي ولرم شروع كرده و از مصرف مايعات بسيار سرد و غذاهاي چرب خودداري كنند.
    اين افراد بايد يك غذاي سبك مانند نان و پنير را هنگام افطار ميل كنند و بعد از گذشت يك تا دو ساعت، غذاي اصلي خود را مصرف كنند.
    اغلب دل دردها با رعايت نكات مذكور برطرف مي شود:
    نکته:اگر اين نوع دل دردها در طول ماه رمضان ادامه پيدا كرد، افراد بايد حتما براي بررسي بيشتر به پزشك مراجعه كنند.
    ● پيشگيري از عصبانيت با خوردن غلات در وعده سحر
    مصرف مواد نشاسته اي و غلات در وعده سحر از بروز سردرد، سرگيجه و عوارض عصبي مانند عصبانيت، بي حوصلگي و پرخاشگري پيشگيري مي كند.
    افراد در وعده سحر از كربوهيدرات هاي پيچيده و مواد نشاسته اي به مقدار لازم و متعادل مصرف كنند، روزه داراني كه در طول روز مبتلا به سردرد يا ساير عوارض مي شوند به اين دليل است كه انرژي كافي براي فعاليت سلول هاي عصبي را دريافت نمي كنند و دچار افت قند خون مي شوند.
    افراط در مصرف مواد قندي بخصوص در وعده سحري به دليل تحريك ترشح انسولين يكي از عوامل افت قند خون در طول روز است و بهتر است به جاي مواد شيرين از مواد نشاسته اي به ميزان متعادل استفاده شود.
    روزه داران بايد حتما سحري بخورند، مصرف سبزي ها و ميوه هاي حاوي مقدار زيادي ويتامين و املاح در ماه رمضان را ضرورياست ، از خوردن غذاهاي شور و چرب در ماه رمضان بايد پرهيز شود و به جاي شيريني ها و انواع مواد شيرين از مواد نشاسته اي به ميزان متعادل استفاده شود.
    ماه رمضان فرصت مناسبي براي افراد چاق است كه وزن خود را به تعادل برسانند ،روزه داري موقعيت مناسبي براي افرادي است كه مبتلا به ريزه خواري هستند تا اين اشكال را در خود برطرف كنند. منبع:jamejamonline.ir

برچسب ها

ارسال دیدگاه