دوستی ها، عکس بازیگران، فال روزانه، اخبار جنجالی، آموزش مسائل زناشویی

از بهترين مواد غذايي براي مقابله با سرطان

 آرزو
 ۱۰ آبان ۱۳۹۷
 1 views
 بدون دیدگاه

  • از بهترين مواد غذايي براي مقابله با سرطان

    خبرگزاري آريا –
     مواد غذايي مغذي, مواد غذايي ضد سرطان
    گل کلم سرشار از ويتامين C، پتاسيم، فيبر و بسياري ويتامين ها و مواد معدني ديگر است
    مواد غذايي مصرفي ما حاوي بلوک هاي سازنده سلول ها، بافت ها و اندام هاي بدن هستند. در صورت ابتلا به يک بيماري بايد مصرف برخي مواد غذايي مغذي را افزايش دهيم و سرطان نيز از اين قاعده مستثني نيست.
    طبيعت مواد غذايي مختلفي که سرشار از ترکيبات ضد سرطان بوده و توانايي آنها در مبارزه با اين بيماري ثابت شده است را ارائه مي کند. در ادامه با برخي از بهترين نمونه ها در اين زمينه بيشتر آشنا مي شويم. به خاطر داشته باشيد که محصولات ارگانيک را انتخاب کنيد زيرا آفت کش هايي که براي رشد مواد غذايي استفاده مي شوند ممکن است تلاش هاي شما را کم اثر کنند.
    سيب
    سيب نه تنها يک ميان وعده و دسر خوب محسوب مي شود، بلکه توانايي خود در مبارزه با سرطان هاي ريه و پروستات را نيز نشان داده است. بنابر مطالعه اي که در نشريه Precision Oncology منتشر شد، پژوهشگران دريافتند ترکيباتي در سيب، زنجبيل و انگور وجود دارند که در کنار هم از قدرت گرسنه نگه داشتن و کوچک کردن تومورهاي پروستات برخوردار هستند. سيب حاوي ترکيبي ضد سرطان به نام اسيد اورسوليک است که در پوست اين ميوه يافت مي شود، از اين رو، مصرف سيب با پوست توصيه شده است.
    چغندر
    چغندر سرشار از آنتي اکسيدان هايي مانند ويتامين هاي C و E و همچنين اسيد آلفا ليپوئيک است که همه آنها به مقابله با راديکال هاي آزاد مضر پيش از اين که سرطاني شوند، کمک مي کنند. اسيد آلفا ليپوئيک آنتي اکسيداني قوي محسوب شده که ممکن است از فعال شدن ژني که در رشد سلول هاي سرطاني نقش دارد، پيشگيري کند.
    آجيل برزيلي
    آجيل برزيلي سرشار از سلنيم است که يک ماده معدني با توانايي مبارزه با سرطان محسوب مي شود. درمان کمبود سلنيوم اهميت دارد زيرا خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و به تقويت سيستم ايمني براي مقابله با سرطان کمک مي کند. سطوح کم سلنيم با افزايش خطر ابتلا به برخي انواع سرطان، مانند سرطان پستان پيوند خورده است.
    بروکلي
    بروکلي يک نيروگاه ضد سرطان است. اين ماده غذايي حاوي ويتامين هاي A، B2، B6، C، K، فولات، منگنز، پتاسيم، منيزيم است که همگي براي حفظ سلامت و قدرت سيستم ايمني و مبارزه با سرطان ضروري هستند. بروکلي حاوي سولفورفان و ايندول ها نيز است که ويژگي هاي ضد سرطاني آن را هرچه بيشتر تقويت مي کنند.
     مواد غذايي مغذي, مواد غذايي ضد سرطان
    همانند سبزيجات چليپايي ديگر، کيل نيز يک ماده غذايي ضد سرطان است
    جوانه هاي بروکسل
    بنابر مطالعه اي که در نشريه Immunity منتشر شد، پژوهشگران دريافتند که مصرف مقدار زياد سبزيجات چليپايي مانند جوانه هاي بروکسل خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به ميزان قابل توجهي کاهش مي دهد.
    کلم
    ترکيباتي که طي متابوليز شدن سبزيجات چليپايي، از جمله کلم، شکل مي گيرند مي توانند رشد تومورهاي سرطاني را متوقف کرده و از تشکيل آنها نيز پيشگيري کنند. سبزيجات چليپايي ماده اي به نام گيرنده آريل هيدروکربن (AhR) در بدن را تحريک مي کنند که از روده ها در برابر التهاب، اغلب يک پيشساز براي سرطان است، و خود سرطان محافظت مي کند.
    گل کلم
    گل کلم سرشار از ويتامين C، پتاسيم، فيبر و بسياري ويتامين ها و مواد معدني ديگر است که آن را به يکي از اجزا ضروري در هر رژيم غذايي مبارزه با سرطان تبديل مي کند. همانند بروکلي، گل کلم نيز حاوي سولفورفان است که يک ترکيب ضد سرطان قوي محسوب مي شود.
    برگ قاصدک
    مطالعه اي که در نشريه Nature Chemistry منتشر شد، نشان داد که برگ هاي قاصدک توانايي مبارزه با سرطان را دارند. پژوهشگران ماده اي به نام JPC11 را شناسايي کردند که به نظر مي رسد در توانايي تقسيم سريع سلول هاي سرطاني اختلال ايجاد مي کند – فرآيندي که براي بقاي سرطان در بدن ضروري است.
    بذر کتان و روغن بذر کتان
    اسيدهاي چرب امگا-۳ موجود در بذر کتان، روغن بذر کتان، گردوي خام و دانه هاي چيا به کاهش پروستاگلاندين ها و التهاب کمک مي کنند که خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش مي دهد.
     مواد غذايي مغذي, مواد غذايي ضد سرطان
    تقويت سلامت روده به محافظت در برابر سرطان کمک مي کند
    زنجبيل
    زنجبيل از ويژگي هاي ضد سرطان و تخريب کننده تومور چشمگيري برخوردار است. قدرت ضد سرطان زنجبيل به واسطه ترکيبات طبيعي موجود در آن شامل جينجرول، پارادول، شوگائول، و زرومبون است. پژوهشي که در نشريه Journal of Preventive Medicine منتشر شد، نشان داد که زنجبيل ممکن است به درمان سرطان هاي پستان، کلورکتال، معده، کبد، پروستات و پوست کمک کند.
    چاي سبز
    چاي سبز حاوي مواد ضد سرطان به نام اپي‌گالوکاتچين گالات (ECGC) است که با راديکال هاي آزاد مبارزه مي کنند. با تخريب راديکال هاي آزاد پيش از اين که سرطاني شوند، اين ترکيبات طبيعي به محافظت از سلول ها و کاهش آسيب پذيري آنها به بيماري کمک مي کنند.
    مطالعه اي که در نشريه Experimental Cell Research منتشر شد، نشان داد که اپي‌گالوکاتچين گالات متابوليسم سلول سرطاني در تومورهاي پستان را مهار مي کند. همچنين، بنابر پژوهشي که در نشريه Pharmaceutical Development and Technology منتشر شد، اين ترکيب به محافظت از پوست در برابر آسيب پرتو فرابنفش، عاملي موثر در سرطان پوست، کمک مي کند.
    کيل
    همانند سبزيجات چليپايي ديگر، کيل نيز يک ماده غذايي ضد سرطان است. کيل سرشار از ويتامين هاي C، A، و K و همچنين منگنز، مس و ويتامين B6 است که به تقويت سيستم ايمني براي مبارزه با بيماري کمک مي کند.
    زيتون و روغن زيتون
    بنابر مطالعه اي که در نشريه Journal of Molecular Biology منتشر شد، اسيد اولئيک که در زيتون و روغن زيتون يافت مي شود ممکن است به پيشگيري از سرطان مغز کمک کند. البته پيش از نتيجه گيري قطعي بايد پژوهش ها بيشتري در اين زمينه صورت بگيرد. با اين وجود، روغن زيتون فوايد سلامت مختلفي را ارائه مي کند و افزودن آن به رژيم غذايي مفيد خواهد بود.
    ارگانو
    اگرچه ارگانو کمتر به عنوان يک ماده غذايي ضد سرطان در نظر گرفته مي شود، اما مطالعه اي که در نشريه Journal of Medicinal Food منتشر شد، نشان داد که ترکيبي به نام ۴-تريپنئول که در ارگانو يافت مي شود، در جلوگيري از گسترش سرطان موثر عمل مي کند.
     مواد غذايي مغذي, مواد غذايي ضد سرطان
    سيب توانايي خود در مبارزه با سرطان هاي ريه و پروستات را نشان داده است
    جعفري
    جعفري از ويژگي هاي ضد سرطان سود مي برد، از اين رو، افزودن آن به رژيم غذايي ايده خوبي است. بنابر مطالعه اي که در نشريه Journal of the Science of Food and Agriculture منتشر شد، جعفري راديکال هاي ازاد را از بين مي برد، از DNA در برابر آسيب که مي تواند به سرطان منجر شود، محافظت مي کند ، و تکثير و مهاجرت سلول هاي سرطاني در بدن را مهار مي کند.
    سالاد سبز
    سبزيجات برگدار که در سالادها استفاده مي شوند تقريبا براي هر چيزي در بدن انسان، از جمله مبارزه با سرطان، مفيد هستند. آنها نيروگاه هايي مغذي هستند، از اين رو، افزودن سبزيجاتي مانند اسفناج، برگ چغندر، کولارد و کاهو به رژيم غذايي روزانه ايده خوبي است. از جمله مواد مغذي ضد سرطان موجود در سبزيجات برگدار مي توان به آلفا کاروتن، اسيد آلفا ليپوئيک، بتا کاروتن، لوتئين، زيزانتين اشاره کرد.
    کلم ترش
    افرادي کمي کلم ترش را به عنوان بخشي از رژيم ضد سرطان خود در نظر مي گيرند، اما اين شرايط بايد تغيير کند. کلم ترش نه تنها از کلم تهيه مي شود که يکي از بهترين مواد غذايي ضد سرطان است، بلکه مطالعه اي که در نشريه Nature Communications منتشر شد، نشان داد که پروبيوتيک ها، همانند آنهايي که در کلم ترش وجود دارند، مي توانند از سرطان پيشگيري کنند و ممکن است به درمان سرطان نيز کمک کنند. نمونه هاي تخمير شده و غير پاستوريزه که حاوي پروبيوتيک هاي زنده هستند را انتخاب کنيد.
    توت فرنگي
    توت فرنگي نه تنها ميوه اي خوشمزه است، بلکه پژوهشي که در نشريهJournal of Investigative Dermatology منتشر شد، نشان داد که ترکيبي به نام فيستين موجود در توت فرنگي به مبارزه با ملانوما کمک مي کند. ملانوما نوعي سرطان پوست است که در رنگدانه هاي پوست شکل مي گيرد، اما مي تواند در سراسر بدن گسترش يابد. مطالعه اي ديگر که در نشريه Carcinogenesis منتشر شد، نشان داد که فيستين در نابودي سلول هاي سرطان پروستات موثر عمل مي کند.
    زردچوبه
    کورکومين، ماده مغذي گياهي موجود در زردچوبه، نشان داده است که خطر سرطان روده بزرگ را کاهش مي دهد. مطالعه اي که در نشريه Cancer Prevention Research منتشر شد، نشان داد که کورکومين توانايي تکثير سلول هاي سرطان روده بزرگ را سرکوب مي کند، در نتيجه، اين ماده مي تواند هم در پيشگيري و هم درمان بيماري موثر عمل کند.
    گردو
    افزودن تنها يک اونس (۲۸ گرم) گردوي خام بدون نمک به رژيم غذايي روزانه مي تواند خطر سرطان روده بزرگ را به طور قابل توجهي کاهش دهد. مغزهاي خوراکي نه تنها از ويژگي ضد التهابي برخوردار هستند، بلکه به نظر مي رسد در روده ها به عنوان پروبيوتيک عمل کرده و با تقويت سلامت روده به محافظت در برابر سرطان کمک مي کنند.
    منبع:asriran.com

برچسب ها

ارسال دیدگاه